Elementy 0

ĆWICZ Z NAMI: WZMOCNIJ I POKOCHAJ SIEBIE

2.03.2022

Wszyscy potrzebujemy teraz siły, empatii i dobrych relacji. W tym trudnym czasie będziemy się nawzajem wspierać.

Zapraszamy do ćwiczeń z premierową książką Megan Logan Pokochaj siebie. Przewodnik dla kobiet, które wzmocnią naszą pewność siebie, dadzą siłę i pozwolą budować zdrowe, empatyczne relacje. Pomogą być dla innych i siebie czułą i uważną.

Świat nieustannie się zmienia, rzucając nam kolejne zawodowe i osobiste wyzwania. W tym ciągłym pędzie trudno znaleźć czas i przestrzeń na zajęcie się sobą z należytą uwagą, miłością i zrozumieniem. Ten przewodnik powstał po to, by pomóc ci zrobić pierwszy krok.

Megan Logan, Pokochaj siebie

Będziemy z Wami dzielić się ćwiczeniami z bestsellera Megan Logan, który miał premierę w lutym 2022 roku w wydawnictwie Poradnia K. Jednocześnie, przy każdym z ćwiczeń, odbędzie się konkurs, w którym nagrodą będą egzemplarze książki Pokochaj siebie. Przewodnik dla kobiet. Zapraszamy na nasz profil na Facebooku.

Do wykonywania ćwiczeń z uważności oraz autoempatycznych treningów razem z nami zaprasza Ewa Panufnik, założycielka dobrego miejsca dla kobiet Dojrzewalnia.pl, które jest patronem Pokochaj siebie. Przewodnika dla kobiet, trenerka, autorka książki Gdybym dorosła. 21 sekretów radykalnie odważnego życia.

Kreatywność pomaga
Megan Logan podczas swojego ponad 20-letniego doświadczenia zawodowego wprowadziła wiele kreatywnych metod, które pozwalają pokonać traumy i przeciwności losu, jak np. techniki terapii zabawą. Autorka Pokochaj siebie. Przewodnik dla kobiet wspierała osoby potrzebujące pomocy w ośrodkach przemocy domowej i napaści na tle seksualnym, agencjach opieki zastępczej, hospicjach, w ramach programów zdrowia psychicznego. Obecnie pracuje w przychodniach prywatnych. Stosuje w pracy i terapii innowacyjne metody, stąd w jej książce wiele ćwiczeń, testów, quizów, afirmacji.
Ewa Panufnik, polecając książkę Pokochaj siebie. Przewodnik dla kobiet, podkreśla, że Megan Logan podchodzi do kobiet, z którymi pracuje, „z wielkim ciepłem i mądrością”. I dodaje: „Od dwudziestu lat wspieram kobiety w stawaniu po swojej stronie i w budowaniu życzliwej oraz empatycznej relacji z samą sobą. Marzyłabym o tym, by z tego przewodnika mogła skorzystać każda Polka”.

Wystarczy sześć minut dziennie

Poćwiczmy zatem każda osobno i wszystkie razem! Pytamy Ewę Panufnik: Dlaczego ćwiczenia to dobry pomysł? Czy warto ćwiczyć? Co nam dają afirmacje?
– Dla mnie afirmacje są przeciwwagą dla pełnego krytyki i negatywnych ocen głosu wewnętrznego, którego jesteśmy nauczone od dzieciństwa, bo zostałyśmy wychowane w kulturze autowrogości – mówi Ewa Panufnik. I dodaje: – Ważne, żeby afirmacje były zgodne z nami i prawdziwe, bo np. „jestem bogata” – gdy bogata nie jestem, to nie jest dobra afirmacja. Ale już: „otwieram się na to, by przypłynęły do mnie pieniądze” – jest bardziej prawdopodobne i do zaakceptowania przez naszą podświadomość i świadomość. I wtedy ma szansę wspierać nas w zmienianiu przekonań, które nas ograniczają.
Czy z ćwiczeniami autoempatii, akceptacji, docenienia i zadbania o siebie jest jak z tymi na siłowni? Okazuje się, że tak. Tak samo jak ćwiczysz mięśnie, to możesz też poćwiczyć bycie dobrą dla siebie. I gdy stanie się tak, jak często bywa z karnetem kupionym 2 stycznia, że w marcu już nie chodzisz na siłownię, nie obwiniaj się. Zaakceptuj to. Widocznie tak miało być. Bądź dla siebie dobra i czuła. I pamiętaj: zawsze możesz wrócić do ćwiczeń.

Jak zatem ćwiczyć, żeby nie przerywać?
– Warto znaleźć coś, co pasuje każdemu indywidualnie, takie ćwiczenie, które – tak czujemy – nam osobiście służy – podpowiada Ewa Panufnik. I zdradza swój sposób na sukces: – Lubię metodę Happy Brain, stworzoną przez neurobiologa Ricka Hansona, która w dużym skrócie polega na tym, by szukać w codzienności pozytywnych zdarzeń, zauważać spełnione potrzeby i przez minutę koncentrować się na dobrych uczuciach, jakie to przynosi. Wystarczy, byś sześć razy dziennie przez minutę skupiała się na czymś pozytywnym, co jest dla Ciebie dobre i zanurzyła się w tym, by zauważyć różnicę w nastawieniu mózgu – zmienia z tego negatywnego, skupionego na tym, które jest ewolucyjne, na lepsze dla nas – skupione na wyszukiwaniu rzeczy przynoszących zadowolenie i spełnienie.

Na początek: zupa literkowa
Jednym z ćwiczeń jest tzw. zupa literkowa. To proste, a bardzo efektywne ćwiczenie! Do każdej litery ze swojego imienia dopisz słowo – pozytywne – które Cię opisuje.

Tak swoje imię rozpisała Ewa Panufnik.

E – entuzjastyczna
W – wierna sobie
A – ambitna

Pobierz PDF z ćwiczeniem

To ćwiczenie możesz wykonywać każdego dnia, im więcej znajdziesz słów, które Cię określają, tym lepiej. A może opiszesz tak imię swojej przyjaciółki, a ona Twoje?

Zachęcamy do tego, podzielcie się efektami – dla siebie lub przyjaciółki – w komentarzach.  Dla trzech osób, które w najbardziej wspierający sposób wykonają to ćwiczenie, mamy egzemplarze naszego bestsellera Pokochaj siebie. Przewodnik dla kobiet. Konkurs na naszym profilu na FB!

Polecamy też inne książki z naszej półki dla kobiet: autobiografię Glorii Steinem Moje życie w drodze, a także prawdziwą historię ucieczki z ortodoksyjnej wspólnoty Deborah Feldman Unorthodox.

#SolidarniZUkrainą

Wszystkie przychody z książek kupionych do 31 marca włącznie w naszej księgarni www.poradniak.pl przekażemy na pomoc Ukrainie. Już wpłaciliśmy darowiznę na konto Polskiej Akcji Humanitarnej.

Pomagajmy razem!

Zobacz inne
KTO STOI ZA TAJEMNICĄ SPOTIFY?

KTO STOI ZA TAJEMNICĄ SPOTIFY?

Młody chłopak z przedmieść Sztokholmu Daniel Ek marzył, że odniesie sukces tak wielki jak Bill Gates. Jak marzył, tak zrobił!

Skarpetki wracają!

Skarpetki wracają!

Najlepsza premiera dla dzieci w tym roku już 28 września! Nie możemy się doczekać książki Sekretna historia ludz…skarpetek. A Wy?

Twój koszyk
Brak produktów w koszyku!
Wróć do zakupów
0